Aku online

Saturday, February 14, 2009

Amal Makruf Nahi Mungkar

14 Feb hari merupakan hari yang paling ramai anak muda mudi akan keluar untuk buat maksiat. Sebabnya, dikatakan pada hari tersebut adalah untuk menyambut hari kekasih. Maka sebab itu, atas kesedaran dan rasa kebertanggunjawaban maka kami golongan Pemuda yang bencikan gejala maksiat sekali lagi turun padang untuk memberi peringatan kepada remaja-remaja Sandakan. Lokasi pilihan kami bertempat di tembok Sandakan. Kira-kira jam 10 malam, kami telah berangkat ke Bandar Sandakan, tepatlah jangkaan kami pada malam tersebut ramai anak muda mudi akan keluar bersama kekasih masing masing. Pada malam tersebut. Tidak ketinggalan juga mat rempit membuat aksi lagak bodohnya di hadapan orang ramai. Dalam onak ku pun berkata “kalau jatuh tersungkur, ingin ku katakan pada mereka baru tau, PADAN MUKA” . Pada malam tersebut juga ramai remaja telah mabuk-mabukan oleh kencing syaitan. Sempat aku tengok seorang remaja yang seolah-olah meraung kesakitan macam nak mati dah disebabkan oleh mabuk arak.

Islam sememangnya sudah melarang umatnya agar jangan sesekali menyambut perayaan orang kafir dan salah satunya hari valentine ini. Megapa kita dilarang menyambut perayaan hari tersebut? Jawapannya sila klik http://mujahidinsandakan.blogspot.com/2009/02/peringatan-buat-umat-islam.html, kesanya bila mana larangan ini di endahkan maka maksiat akan bermaharajalela. Kami golongan Pemuda hanya insan yang lemah dan kerdil, sekiranya kuasa ada pada kami, maka sudah tentu akan kami laksanakan undang-undang Islam yanag mana pastinya semua manusia akan gerun untuk melakukan sebarang maksiat. Maka sebab itulah kami hanya mampu memberi peringgatan pada mereka. Dalam Al Quran dan hadis banyak menyebutkan agar semua umat Islam wajib mengamalkan “Amal Makruf Nahi Mungkar” bermaksud, Islam menyeruh kita agar melakukan perbuatan yang baik dan dalam masa yang sama mencegah perbuatan yang mungkar. Tetepi malangnya, hari ini ramai yang hanya berbuat Amal Makruf tetapi tidak pada Nahi Mungkar iaitu mencegah kemungkaran. Maka sebab itulah gejala maksiat semakin berleluasa di kalangan umat Islam sendiri.
Kami generasi Pemuda bencikan MAKSIAT.
Ust Kama mengetuai bacaan doa sebelum program bermula.

Mustaman dan Sahar turut serta.

Abg Wahid turut serta walaupun kakinya sakit akibat perlawanan futsal petang tadi.

Mat rempit Sandakan.


Golongan wanita yang akan berpakaian seksi maut.


Kelihatan sepasang kekasih yang nampak mesra.

Begitu ramai pasangan kekasih meraihkan hari tersebut.
Sekumpulan mat rempit.

sekumpulan remaja sekolah yang turut serta melepak.


Ust Kama turut memberikan risalah dan amaran keras pada sepasang kekasih.

merempuh sekumpulan mat rempit.

Mat dan minah rempit lepak2 yang mengundang kermukaan Allah.

Maka itu, marilah kita semua tanpa mengira umur, pangkat, bangsa dan agama agar sama-sama bencikan perbuatan maksiat yang boleh mengundang ancaman kepada kita semua. Jauhilah perkara yang mengundang kemurkaan Allah. Harapan saya agar generasi muda kini bencikan MAKSIAT seperti lepak, minum arak, judi, hidu gam, dadah, khalwat, zina, mencuri, rempit, black metal, puja artis, hiburan melampau, berpakaian seksi, genster, buli rogol, membunuh, ajaran sesat dan sebagainya.

* Harap maaf, gambar tidak berapa terang sebab kurang kualiti sikit kalau suasana malam.

sekian.
Oleh :Nash

1 comment:

NurSyahadah said...

Takbir...!!!
Allahuakbar..