Aku online

Monday, February 9, 2009

Mujahid Sandakan.

Sedarlah wahai..mujahid dakwah.. Jalan perjuangan.. mukannya mudah.. Amanah Allah.. membentuk daulah.. Tekadkan semangat.. mencapai kemenangan.. Memang sunnah berjuang.. menempuh suka dan duka.. Namun itu semua.. ujian dunia.. Nilai yang wajib dibayar.. untuk meraih kejayaan.. Syahid fi sabililLah.. Kalau ikutkan.. memang diri kita tak layak untuk berjuang.. Tapi Allah dah bagi izin berjuang.. Tanpa perlu kita meminta izin daripadaNya.. Kita nak bawa satu benda yang suci dan murni.. Sejauh manakah hati dan jiwa kita ini suci.. Kita nak lahirkan orang yang soleh.. Bagaimanakah kita yang penuh dosa dan noda.. mampu berbuat demikian.. Kita mengharapkan nusrah Illahi.. Tapi sering menyebabkan nusrah Illahi terhijab.. Tapi Allah tak pernah putus kasih dan rahmat terhadap hamba Nya.. Sentiasa ada peluang untuk hamba-hamba Nya kembali kepada dia.. Begitu besarnya rahmat Illahi.. Allah.. Give us all heart.. Give us all strength.. And make our hearts.. True.. now and forever..
TANGGUNGJAWAB!!! tanggungjawab itu umpama menggalas batu di atas pundak. tanggungjawab itu umpama menjolok mentari dengan memandang wajahnya. tanggungjawab itu umpama seekor belut di genggaman tangan. tanggungjawab itu umpama mengumpul embun sebelum terbit matahari. tanggungjawab itu umpama menghitung helai daun pada pohon yang rimbun. tanggungjawab itu empama mendaki gunung setinggi langit. tanggungjawab itu umapama pencarian sebutir mutiara dalam lautan yang dalam. tanggungjawab itu seperti mengasing-asingkan bauran beras dan pasir. tanggungjawab itu sebenarnya satu amanah yang harus ditunaikan. Demi ISLAM!!!!!

SATU PERJUANGAN Sekujur Tubuh Menjadi Bentengan Dan Halangan Ku Cuba Lepaskan Andai Dimamah Dan Juga Diredah Ku Pasrah Tiada Ku Gentar Andai Kurebah Di Gelanggang Serta Ku Gagal Dalam Bertahan Hanyalah Doa Dan Azimat Sebagai Dorongan Meneruskan Perjuangan Muslimin Dan Muslimat Usia Mu Bak Permata Bergemerlapan Cerah Bersinar Indah Itulah Khazanah Yang Jadi Hiasan Memancarkan Sinaran Walau Diri Berlumpur Tetap Kau Teguh Dan Utuh Walau Ada Yang Cuba Meruntu Ya Allah Kau Lindungkanlah Diriku Dari Kesukaran Ya Rabbi Kau Kasihkan Hamba Dalam Perjuangan Menegakkan Islam Terlintas Di Fikiran Apakah Bakti Yang Pernah Kau Berikan Syahid Dalam Berjuang Pasti Ganjaran Syurga Yang Dijanjikan Taman Wangian Yang Indah Menjadi Kekasih Allah Bukan Suatu Khayalan Jelas Terurai Di Dalam Kalam Ya Allah Ku Mohon Anugerah Kekuatan Iman Ya Rabbi Kau Kasihkan Hamba Dalam Perjuangan Menegakkan Islam




Bangkitlah dari tidurmu!!! bukakan matamu. Terus dan maju ke saf perjuangan bersama menegakkan dan mandaulatkan Islam. Demi umat sejagat dan ISLAM.. TAKBIR!! TAKBIR!! TAKBIR!!

Sekian.

No comments: